Alla inlägg den 30 november 2017

Av Arga Läraren - 30 november 2017 10:03

Det har varit lite mycket ett tag nu. Jag har fått in många texter att rätta så skrivandet här har blivit lidande.  Men jag ska bättra mig. Det lugnar nog ner sig på jobbfronten igen. Problemet är att det nu är december med allt vad julen drar med sig i saker som ska göras. Det är en hel del som ska vara klart innan man går hem och har ett välförtjänt jullov. Denna helgen ska alla ljusen tändas i hemmet för på söndag är det första advent och snart är detta året slut. 


Jag hoppas att bloggen ska få lite bättre spridning nästa år och jag är så glad för varje lilla gilla jag får för det är ett bevis på att det faktiskt är någon som läser det jag skriver. Jag har även fått nån ny kompis på Facebook där jag har en egen sida som heter just Arga Läraren.


Skoldebatten tystnar nog inte i första taget och nästa år är det valår så då ska man lova allehanda förbättringar för skola, lärare och elever. Vi får väl se vilka vallöften som kommer.  Detta från personer som inte sett en skola mer än nån timme på ett kort besök sedan de själva lämande skolan som elever. Fattar de inte att den bild de får se på sina korta besök inte är hela sanningen. de får oftast se en polerad bild av hur det verkligen är. Men jag ser fram emot att blogga mig igenom ett valår. Och vem vet kanske får Almedalen besök av Arga Läraren.

Skapa flashcards