Direktlänk till inlägg 23 maj 2018

Facebook gillade inte MIG

Av Arga Läraren - 23 maj 2018 16:38

Jaha där var man nu utkastad. Min profil var inte bra tydligen. Jag fick inte ha ett FB-konto under profilen Arga Läraren. Och jisses vad jag åkte ut snabbt. Det tog inte tre sekunder från det att jag fått mejlet tills allt var nersläckt så möjligheten att spara nåt den gick upp i rök.


Ja så nu är det bara att försöka hitta nya kanaler att debattera i. Twitter - hmmm kan man vinna ett presidentval genom att twittra kan man väl debattera skola där med, eller? Problemet är att jag och twitter inte är de bästa vänner. Men vi kan kanske bli om jag ger Twitter en chans att visa vad det går för. Jag twittrar under namnet Arga Läraren @ALararen och min profilbild är den här: 

 

 

Ja jag har även startat en sida på FB, https://www.facebook.com/argalararens/, där jag kommer att lägga ut en del material och kommentera det. Men det är ju inte samma sak när man inte kan ge sig in i de roliga debatterna på Aftonbladet, Skolvärlden eller andra sidor som lägger upp saker om som handlar om hur skolan ska skötas, drivas eller lärarnas löner. Sedan är det tyvärr även så att på flera sidor, som till exempel Skolvärldens sida, måste man ha ett FB-konto för att kunna kommentera. Så i princip tar de för givet att alla är på FB eller så vill de att alla ska vara på FB. Att knyta sitt kommentarsfält till FB tycker inte jag är snyggt. 


Jag hoppas att jag hittar nåt sätt att komma runt alla kontroller så att Arga Läraren kan blanda sig i debatten om skolan nu inför valet. Valet ja, suck! Resan till Almedalen blir inte av som jag hade velat för det har kommit allt för många andra oförutsedda utgifter det sista halvåret så jag får stanna hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Arga Läraren - 26 juni 2018 09:10

Vinstutdelningsbegränsning. Om en välfärdsverksamhet under längre tid inte når en väsentlig del av de uppställda kvalitetsmålen och inte vidtar nödvändiga åtgärder ska möjligheten till vinstutdelning, på huvudmannanivå, kunna begränsas eller helt upp...

Av Arga Läraren - 25 juni 2018 12:34

Jag är inte emot vinster i välfärden så länge de är begränsade. Att det som idag flyttar pengar som ska gå till barnen till privata konton eller till och med utomlands är inte OK. Den som skapar en bra skola ska kunna tjäna en slant precis som alla a...

Av Arga Läraren - 25 juni 2018 10:02

Självklart är Durmaz svensk, men vi har ett problem med detta. Jag hörde inte en enda som skriker han är svensk när man till exempel pratade om 15-åringen som sköt Vaktmästaren i Malmö. Han hade invandrarbakgrund och så beskriver man alla som...

Av Arga Läraren - 2 juni 2018 11:26

Om man ser skolan som en tjänst på marknaden är det rationellt att välja den tjänsteleverantör som ger bäst utdelning i form av bäst betyg för minst insatt arbete.   Om man ser skolan som en bildningsinstitution ska alla barn få verkliga kunskape...

Av Arga Läraren - 1 juni 2018 12:24

Jag lovade att skriva ner mina tankar om upphandlingsavtal. Ni kanske redan förstår att det är nåt jag inte gillar. det gör vissa saker billigare men andra dyrare.    Det stora problemet med ett upphandlingsavtal är att man förhandlar om vissa sa...

Ovido - Quiz & Flashcards